Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Dieker - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Dieker - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

01 Februari 2017 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi allemaal!

Maandagochtend was het dan zo ver... Mijn vertrek naar Curaçao! Om half 5 's ochtends ging de wekker en om 5 uur vertrok ik samen met ons pap en mam naar schiphol. Samen met Jeffrey vlogen we om 10u 's ochtends en kwamen om 15u antilliaanse tijd aan. In Nederland was het eigenlijk 20.00u dus dat was wel een beetje gek! Toen we het vliegveld uitliepen kwam de hitte ons al tegemoet. 30 graden maarliefst en de zon scheen vollop.
We hebben toen meteen de taxi gepakt naar ons appartement en waren ontzettend benieuwd. Eenmaal daar aangekomen bleek dat het zwembad leeg was... Dat was een tegenvaller! Na zo'n lange reis en de hitte had ik juist erg veel zin in een duik in het zwembad, maar dat zat er dus niet in. Het bleek dat het zwembad kapot was en dat het nog wel even duurt voordat deze gemaakt kan worden. Balen!!! Het appartement zelf daarentegen is helemaal top! Een prima woonkamer met een keukentje erin, en twee slaapkamers met twee-persoonsbedden die ook prima slapen! We hebben ook airco en (als enige appartement van het appartementencomplex) een redelijk warme douche. Alle andere kamers hier hebben alleen ijskoud water.

Op het complex zitten allemaal Nederlandse studenten wat het ook extra gezellig gemaakt. In zo'n korte tijd al zoveel nieuwe gezichten gezien waardoor ik alle namen niet kan onthouden. Iedereen is super aardig en verwelkomde ons meteen. Het verhuurbedrijf waar we onze auto wilde huren was helaas vol dus we hadden nog geen auto. En... zonder auto kun je hier vrij weinig! We zitten in de wijk Toni Kunchi en dat is een kwartiertje van het centrum af en echt niet te lopen in deze hitte. Daarnaast schijnt het dat er hier ook heel veel valse zwerfhonden rondlopen, dus dat risico dat nemen we maar niet!

De eerste avond hebben we zolang mogelijk proberen op te blijven om zo in het Antilliaanse tijdritme te komen. We hebben gezellig samen met andere studenten aan de bar gezeten die op het complex aanwezig is. Deze sloot om 23.00u en toen zijn we ook naar bed gegaan (4.00u Nederlandse tijd).

Het bed sliep prima en ook de hitte was goed te verdragen! De tweede dag was een beetje vervelend. We kregen maar geen bedrijf te pakken waar we een auto konden huren... We hebben de hele middag gebeld en gezocht en uiteindelijk een bedrijf te pakken gekregen! We werden 's middags opgehaald en hebben een mooie witte Hyundai i10!
Hierna zijn we dan ook meteen doorgereden naar het strand van Jan Thiel om toch nog even te genieten van de zee! We hebben daar lekker gegeten en kregen echt even een vakantiegevoel!
Hierna zijn we vervolgens met de groep studenten uit het complex naar the Alley's opstap gegaan. Ook dit was goed bevallen en erg gezellig.

Vandaag zijn we naar Cas Abou gereden, een mooi strand richting Westpunt. Hier hebben we vele mooie visjes gezien en genoten van de zon totdat... Ik lekker lag te bakken en in eens grote druppels voelde... Het regende!
Vlug gaan schuilen en vervolgens toch maar voorzichtig naar huis gereden. De wegen zijn hier namelijk erg glad en als het geregend heeft voelt de weg als een ijsbaan in Nederland...
Net hebben we nog boodschappen gedaan waar het personeel onze boodschappen inpakte en deze zelfs mee naar de auto bracht. Dat was best gek en voelde ook een beetje stom, aangezien we het ook best zelf konden. Maar dit hoort bij de service van de winkel en is toch best fijn aangezien we achteraf voelde hoe zwaar de tas wel niet was haha.

Vanavond gaan we zelf koken en naar Cabana beach met de studenten waar weer een feestje gebouwd zal worden.
We mogen nog even genieten van de ''vakantie'' want maandag begint het echte werk!

Ayo en de groetjes daar!

Karen

• 02 Februari 2017 - 08:08

Nonkel Bob:

Succes en Groetjes van Rob & Roady (dreamteam ;-) )

• 02 Februari 2017 - 21:33

Mam:

Leuk karen, goed bezig.
    Niet te veel op stap he, zo in het begin.

• 04 Februari 2017 - 11:31

Grote Zus :

Klinkt goed zussie!! Vooral die grote druppels haha
    Veel plezier met uitstippelen en ontdekken die eerste tijd!