Leuke en minder leuke momenten op het mooie Korsou - Reisverslag uit Klein Curaçao, Curaçao van Karen Dieker - WaarBenJij.nu Leuke en minder leuke momenten op het mooie Korsou - Reisverslag uit Klein Curaçao, Curaçao van Karen Dieker - WaarBenJij.nu

Leuke en minder leuke momenten op het mooie Korsou

Blijf op de hoogte en volg Karen

13 April 2017 | Curaçao, Klein Curaçao

Bon tardi allemaal!

Het is weer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven dus bij deze werd het toch weer tijd!

Zoals ik aangaf is mijn vriendinnetje Berthe op bezoek geweest samen met haar vriend. Het was super leuk maar ook wel gek om ze weer te zien. Ik zit hier in een totaal andere wereld en alles wat er thuis gebeurd is ver op de achtergrond. Daarom was het toch gek om dingen te horen en dan te beseffen dat je eigenlijk zo weinig met je leventje thuis bezig bent. (Misschien maar goed ook, dat betekent dat ik het enorm naar mijn zin heb!)

Natuurlijk wilde ik ze rondleiden over dit mooie eiland en ze de hoogtepuntjes wel laten zien!
We zijn langs verschillende mooie strandjes geweest, hebben met schildpadden gezwommen en zijn van de grote rots van Playa Forti gesprongen. Jaaa.... ook Berthe deed mee! Het was spannend en eng maar uiteindelijk hebben we het toch maar weer gedaan :)! Het geeft wel een kick hoor!

We zijn ook een dagje naar de floating market geweest in punda. Voor als ik dat nog niet had uitgelegd: floating market is een markt in punda waar allemaal fruit wordt verkocht. Aangezien Curaçao een eiland is wordt dit vanuit Venezuela overgebracht. De bootjes drijven aan de rand van de stad en het fruit wordt over kraampjes verdeeld. En wat hebben ze toch lekker fruit omnomnomnom! Mango's, papaya, kokosnoten en het allerlekkerst: grote gele passievruchten met boordevol vitamientjes!

Vervolgens over de pondjesbrug gewandeld en nog wat rondgeshopt om de touristentour voort te zetten naar shete boka.
Die tour ging wat minder soepeltjes helaas. Deze tourguide wist even de weg niet meer aangezien '''de weg naar westpunt'' (dat is ook letterlijk de straatnaam) afgesloten was. We hadden redelijk wat rondjes gereden en waren even verdwaald totdat een lieve antilliaan ons te hulp schoot. Hij heeft de hele weg voor ons gereden zodat we op onze eindbestemming waren gearriveerd: Shete Boka. Shete boka betekend 7 monden en is een nationaal park waar het water zo hard tegen de rotsen omhoog klapt, dat het letterlijk omhoog spuit. Dit was erg mooi en indrukwekkend om te zien!

Vervolgens nog wat strandjes en feestjes gehad en tussendoor ook nog stagegelopen tot we bij hun laatste weekend kwamen. Het was vrijdag en ik zou ze in de avond mee uiteten nemen in het centrum van punda zodat ze de pondjesbrug met alle lampjes mooi in het donker konden zien. Maar helaas... zoals misschien velen al gehoord hebben zijn we daar niet meer geweest. We zaten in de auto onderweg daarnaartoe toen we een flink ongeluk hebben gemaakt. Ik wilde op een t-splitsing linksafslaan maar er kwam een auto aan. Ik dacht dat deze niet zo hard reed en dat ik er wel voor kon (rechts heeft hier immers ook geen voorrang). Helaas reed de auto (het was een grote jeep) erge hard en heeft deze onze auto geschept.
Van het ongeluk zelf weet ik eigenlijk niks meer van. We zijn opgehaald met de ambulance en voordat ik het wist was het zaterdagochtend en lag ik in het ziekenhuis. Ook daarvan weet ik nog weinig. Ik heb tot zondagmiddag in het ziekenhuis gelegen en mocht toen eindelijk naar huis! Wel met nog flink wat hoofdpijn van de hersenschudding en pijn van mijn gekneusde ribben en heup maar verder ging het wel!
Ik ben ook door mijn lieve vrienden hier goed opgevangen! Ik kreeg een heleboel grote ballonnen en mijn huisje was versierd bij thuiskomst!:):)

Berthe en haar vriend hebben wat langer moeten blijven maar mochten 2 dagen later ook naar huis om te vliegen. Gelukkig!
Het was een ervaring, geen leuke maar wel weer een leerzame. Ik weet nu ook hoe het aan de andere kant van het bed is en dat het toch heel belangrijk is als zuster om echt lief te zijn voor je patiëntjes! :)

We zijn er daarnaast alle drie goed vanaf gekomen en hebben heel wat engeltjes bij ons gehad!
Na nog een week veel op bed liggen en rusten ben ik weer langzaamaan begonnen met stagelopen en dat gaat ook goed!

En wat toch wel een voordeel was van het ongeluk: Mama en Nicole zijn een week eerder gekomen! Dus ik word hier nu nog lekker verwend en tussen stage door doen we leuke dingen. Morgen komt de rest van de familie al waar ik super veel zin in heb!

Ayo ayo en lieve zonnige groetjes van mij!



  • 17 Mei 2017 - 20:58

    Davie Broers:

    Hallo Karen,

    Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen met het ongeluk want dit was wel even schrikken. Ik ben blij dat het achteraf allemaal goed heeft uitgepakt. Mijn dochter heeft 10 jaar geleden ook een ernstig ongeluk gehad en weet wat voor een impact dit kan hebben. Goed dat je de draad weer zo snel mogelijk oppakt.
    Fijn dat het goed bevalt op het eiland. Geniet van de tijd die je daar hebt want het vliegt voorbij voordat je er erg in hebt.

    Heel veel plezier en succes verder en geef je oren en ogen goed de kost. Gr. Davie

  • 27 Juni 2017 - 00:01

    Hans Engelen En Liesbeth Rulo:

    Beste Lieve Karin ten 1e van Harte Gefeliciteerd met het behalen van je examen wij hebben vanaf Ned.tijd 20.30 uur dus bij jou daar 14.30 uur een kaars laten branden die nu word uitgedaan als ik ook voor Liesbeth jou gefeliciteerd hebben en wij zijn ook heel blij als wij jou weer kunnen en mogen zien.

    Heel veel lieve groetjes van ons beiden. en tot over een paar weekjes meid. xxxxx

  • 02 Juli 2017 - 21:42

    Davie Broers:

    Hallo Karen,

    Hartelijk gefeliciteerd met het succesvol afronden van je opleiding.Ik had eigenlijk niet anders verwacht.
    Geniet nog van de resterende tijd

    Gr. Davie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Voor mijn afstudeerstage voor de opleiding HBO-verpleegkunde ga ik 5 maanden stage lopen in een hospice in Curaçao.

Actief sinds 08 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1215
Totaal aantal bezoekers 103848

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 12 Juli 2017

Mijn afstudeerstage in Curaçao

Landen bezocht: