Al een maand weg! - Reisverslag uit Klein Curaçao, Curaçao van Karen Dieker - WaarBenJij.nu Al een maand weg! - Reisverslag uit Klein Curaçao, Curaçao van Karen Dieker - WaarBenJij.nu

Al een maand weg!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

05 Maart 2017 | Curaçao, Klein Curaçao

Bon dia, bon dia mi dushinan!

Vandaag weer een blogje want het is al weer een tijdje geleden en wat heb ik toch weer leuke dingen meegemaakt!
Eerst moet ik toch wel even beseffen dat ik al een maand weg ben! Wat vliegt de tijd hier voorbij!

Na 3 weken op de verpleegafdeling te hebben gestaan zijn we nu eindelijk op de hospice terechtgekomen. We hebben ons stagewerkplan ingeleverd en moeten nu echt aan de bak met onze opdrachten voor stage!
De hospice was toch weer heel anders dan de verpleegafdeling. Het is rustiger en het is moeilijker om met sommige cliënten contact te kunnen maken. Daarnaast rusten zij veel waardoor veel activiteiten ondernemen ook niet echt mogelijk is. Daarnaast voelt het wel heel dankbaar, dat wanneer je iets kunt doen voor de cliënt zij dit ook enorm waarderen.
Af en toe is de kamer binnenlopen en een praatje maken, maakt de dagen voor sommige cliënten hier toch wat leuker en dat is fijn!

Daarnaast heb ik natuurlijk carnaval gehad! En wauuuwie!
Op vrijdag hebben we de tienerparade gekeken. Met vol verwachting hebben we een heeeeeeele lange tijd staan wachten... Aangezien de stoet vertraging had. Daarna viel deze parade een beetje tegen. Ik had kleurtjes en glitters en dansen verwacht, maar dit was niet echt zo. Daarentegen was de volwassencarnaval de week daarop wel énorm gaaf!
Er deden grote groepen mee, alles was in kleur en iedereen danste vollop. Life bandjes kwamen voorbij op een wagen en ook aan de kant werd gedronken en gedanst. Dat er even een enorme stortbui kwam kon de pret niet drukken want samen met de groep met wie ik was hebben we gewoon door gedanst in de regen.

De woensdag na de carnaval ben ik samen met Jeffrey en Lot gaan shoppen bij sambil. Dit is een groot winkelcentrum en ik ben zeker geslaagd met nieuwe kleren en accesoires. Omdat we niet wisten wat we daarna gingen doen zijn we maar rond gaan rijden totdat we op het idee kwamen om eens naar het oosten van Curaçao te rijden, eens kijken wat daar te beleven valt. Onderweg kwamen we Den Dunki national park tegen en wij dachten laten we eens een spontane kijk gaan nemen! Het was een hele wandeltocht tussen gekke bomen en giftige manzanilla appeltjes die we moesten ontwijken om te kunnen overleven.
Nee ik maak een grapje, maar het waren wel giftige appeltjes die je niet aan moest eten anders werd je ziek.
Tijdens de tocht kwamen we bij een autowrak wat genoemd werd als kleinste automuseum ter wereld haha.
Na nog meer rare bomen zijn we aangekomen bij de Saliña saltpan. Dit was een plas zout water waar de flamingo's zich bevinden. Het uitzicht was mooi, maar het was er erg moerassig. Daarnaast waren de flamingo's zo ver weg dat we ze niet echt goed konden zien.
Na dit spontane maar leuke avontuur hebben we de dag afgesloten met een lekker etentje bij de Buren omnomnomnom.

Het weekend daarna was het op vrijdag full moon party bij kokomo beach! Met een hele groep vanuit het appartementencomplex zijn we gezellig opstap geweest en hebben we flink gedanst. De zaterdag zijn we ook weer met een grote groep naar playa Daaibooi geweest waar we de hele dag hebben gechillt, gezwommen, beachvolley gespeelt en natuurlijk gebruik gemaakt van onze eigen BBQ. Helaas zat het weer niet zo mee en hebben we flink wat stortbuien gehad, maar dat kon de pret niet drukken! Tijdens de regen snel de zee in gerend want dat was juist lekker warm!
In de avond hebben we een kampvuurtje gestookt en gezellig daarbij gezeten met de groep.

Oh en niet te vergeten, ik heb gewindsurft! Het was moeilijk maar echt heel leuk dus dat gaan we vaker doen:)

Dat was het wel tot zo ver! Ik ga nu lekker aan het strand liggen met de meiden en genieten van mijn laatste vrije dagje voordat de werkweek weer begint.
Ik houdt jullie op de hoogte van al het leuks wat hier in Curaçao te beleven valt!
En... over iets meer dan een week komt mijn lieve vriendinnetje Berthe alweer op bezoek!

Ayooooo

Karen





  • 05 Maart 2017 - 17:56

    Tjeu En Nicole:

    Jaaaa weer een verhaaltje!! :)
    Je hebt weer een hele hoop meegemaakt zo te lezen! Gelukkig heb je de wandeltocht overleefd met de giftige appeltjes ;) Heb je een filmpje van dat windsurfen? Ik ben wel echt benieuwd hoe dat jou vergaat namelijk. Heel veel succes met je stagewerkplan, maar geniet nu eerst nog maar lekker van je laatste weekenddagje!!
    tot over 40 daagjes al! Groetjes Tjeu en Nicole

  • 05 Maart 2017 - 19:54

    Leo:

    Wat hebben jullie het daar toch goed hè? !
    Wij hebben koude regen en geen bbq maar stamppot.
    Veel succes met de stage, shoppen en chillen daar!!
    Groetjes Leo.

  • 06 Maart 2017 - 15:50

    Sjaan:

    Lekker dat mooie weer, wij zitten weer in de regen.
    geniet maar van de zon, ik zie dat je veel krullen hebt.
    Veel plezier.
    groetjes mam

  • 08 Maart 2017 - 18:14

    Riekie:

    Hee Karin

    leuk jou verhaal met je avonturen
    Geniet er lekker van en succes met je stage.

    Mocht je mn nichtje Fleur vd Heijden tegen komen
    doe je dan de groeten

    Houdoe uit t natte en koude Hulsel Riekie

  • 09 Maart 2017 - 16:45

    J.andré:

    Enig jouw verslagen uit het verre Curaçao te lezen!Geniet van alles wat je daar beleeft! En heel v eel succes! Juke André

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Voor mijn afstudeerstage voor de opleiding HBO-verpleegkunde ga ik 5 maanden stage lopen in een hospice in Curaçao.

Actief sinds 08 Jan. 2017
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 103849

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 12 Juli 2017

Mijn afstudeerstage in Curaçao

Landen bezocht: